четверг, 31 октября 2013 г.

Сжатие текстур андроида и Unity3d


Unity! Я тебя обожаю! Ты из под-коробки поддерживаешь разные типы сжатия в билдах! Не надо руками конвертить, нет больше извратов с AndroidManifest. Поменял опцию и билди! It just automagically works!


Для любителей CI - поменять значение
EditorUserBuildSettings.androidBuildSubtarget
http://docs.unity3d.com/Documentation/ScriptReference/AndroidBuildSubtarget.html

Для ленивых: разные типы сжатия и девайсы, поддерживающие их:
DXTS3 texture compression, nonspecific to DXT variant. Supported on devices running Nvidia Tegra2 platform, including Motorala Xoom, Motorola Atrix, Droid Bionic, and others.
PVRTCPowerVR texture compression. Available in devices running PowerVR SGX530/540 GPU, such as Motorola DROID series; Samsung Galaxy S, Nexus S, and Galaxy Tab; and others.
ATCATI texture compression. Available on devices running Adreno GPU, including HTC Nexus One,
Droid Incredible, EVO, and others.
ETCETC1 texture compression (or RGBA16 for textures with alpha), supported by all devices.

Комментариев нет:

Отправить комментарий